tisdag 7 februari 2012



Rum nr 7


Barockträdgården 


får lite ändrat utseende sommaren 2012.
Hur det kommer att bli visar jag med bilder senare.
Här finns Lilla Dammen vid roten av bambu.
Hela planteringen är lågmäld och en större yta täcks av gråtimjan och en japansk azalea, vars namn jag aldrig har haft.

Leklust har jag nästan jämt och Lilla dammen har en dimmagregat för att skapa lite trollsk stämning. Man vet ju aldrig....;)))!
Än så länge har jag haft tur och sluppit det dödande buxbomviruset, men den här lyckan kan kan ta slut...Det är i alla fall dessa buxbomskvadraten som namngett detta trädgårdsrum. Min ambition är att göra detta rum mera barockt i vår/sommar. Jag har provat att odla lite varierat i dessa kvadrat och den bortesta rutan med jättetåteln är jag hittills mest nöjd med'
I bakgrunden syns Skogskorridoren ca 1,5 meter nedanför Barockträdgården. Tavlan har jag gjort av klippta  gardinremsor.
Jag hoppades att  konstfibermaterialet skulle hålla mer än en säsong, men tyvärr. Den ser inte rolig ut längre. Får hitta på ett annat material.

19 kommentarer:

  1. Så smart med en blogg i bloggen. Jag har bara ögnat denna lite snabbt men så trevligt med en djupare presentation av de olika rummen. Återkommer för mer djupdykning!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh.. jag känner igen mig! Ålskar det trollska med dammen, även mattan av timja...... *snusar och känner doften av barfota steg i mattan* :)

    SvaraRadera
  3. Vilken bra ide med rumsbeskrivning från din trädgård.
    Så fint och vackert du har "möblerat" med växter, möbler, saker och alla dina fina betong gjutningar!!
    Har slukat alla bilder med blicken och klickat och suckat...Du har en fanastisk trädgård Anja!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gode billeder.
    Tak for rundvisningen.

    SvaraRadera
  5. Åh, va kul att ta del av alla dina trädgårdsrum.//Helen

    SvaraRadera
  6. Anja, det är toppen att få kika närmare på din underbara trädgård på det här viset! Vilken strålande idé. Kommer gärna tillbaka och nu ska jag läsa de tidigare inläggen!
    Ha en finfin helg!
    KRam,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Men Anja, jag är helt förstummad av det du gjort och oerhört glad över att du visar det. Vilka underbara rum. Jag sitter här och virkar min rosfilt och bara njuter. Jag vill bara läsa mer och mer!!! Varje sten och växt i din trädgård är vacker och ser ut att vara utplacerad med tanke och kärlek.
    Jag är stolt för att jag känner dig via bloggen fast vi aldrig setts på riktigt!!! Stor kram från mig/Gela

    SvaraRadera
  8. Men jag skulle ju bli följare här med!!! Hoppas det är ok att jag lägger till även denna blogg till mina trädgårdsbloggar så jag hittar hit snart igen=)/Gela

    SvaraRadera
  9. Hej, har just kikat in för första gången. Så mysigt du har gjort det i din trädgård./Titti

    SvaraRadera
  10. Njuter av att gå runt i din trädgård – den är ett Konstverk!
    Kram

    SvaraRadera
  11. The signs of the season are very pretty.

    Greetings.
    ruma

    SvaraRadera
  12. Fantastisk idé att presentera de olika rummen. Så lärorikt och inspirerande. Dina buxbomskvadrater vid en mur är fantastiska! Och kul med "buset", som tavlan av tyg och dimaggregatet vid lilla dammen. :-)

    SvaraRadera
  13. Anja, nu hittade jag till din andra blogg - så fin! Härligt att du beskriver din trädgård utifrån de olika rummen. Din trädgård är verkligen helt ljuvlig!

    Svar: Ja, Alain Blanchard är 'prickig'. Riktigt snygg, tycker jag, som har börjat tycka om röda rosor...

    SvaraRadera
  14. Oi oi on sinulla kaunis puutarha, siellä on kauniita huoneita

    SvaraRadera
  15. Pitkän tovin vietin taas ihastelemassa kuviasi. Kyllä taitaa olla niin, että seuraavan kerran kun ajellaan E-4 tietä niin jatketaan etelään asti. Jos saisi luvan tulla paikanpäälle ihastelemaan. Yleensä pysähdytään Motalan paikkeille ;)

    SvaraRadera
  16. Underbart att få hälsa på i dina olika otroligt vackra rum! Precis som du är jag otroligt "barnslig" och vill bara att det ska vara snyggt och estetiskt tilltalande i trädgården, men jag har tyvärr/glädjande nog (välj det som passar) en väldigt praktiskt man som ser till att jag inte får alltför högtflygande idéer. Det gör att jag nog aldrig kommer till de läge när trädgården blir som jag egentligen önskar mig.....Därför njuter jag extra av din underbart frodiga trädgård!!

    SvaraRadera
  17. Vilken fantastisk trädgård du har! Roligt och härligt att se dina foton! /Carolin

    SvaraRadera
  18. PRECIOSO EL JARDIN.
    EL GATO UN AMOR!!!!
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  19. Du har det så fint! Hostan och tavlan fin kombo och det är ju förstås ingen slump:)Att ha gräs i buxbomsramarna var ju en jättebra idé. Man ser nåt fiffigt vart än du vänder kameran.
    Kram Anette

    SvaraRadera