onsdag 1 februari 2012






Rum nr 1


KRUKTRÄDGÅRDEN


Krukträdgården är en lite skyddad innergård tack vare väggar på två motsatta sidor.
Här har jag merparten av mina krukodlade 'medelhavsväxter. Detta rum inbjuder även till att möblera det vilket skapar en ombonad känsla. Ett roligt rum med finarbetshörna, blomsertrappa, sittplats och insektsdragande blommor. Som ett riktigt rum med en massa liv:)!
Så här såg det ut 21 i januari i år



Sittplatser kan man inte ha för många av. Den här står i skydd av takutspring och där kan jag sitta även vid stilla regn.







Ett sidobord med lådor och metallklädd skiva ;använder jag som blickfång . En bra plats för vaser, ramar och ljuslyktor. Nu letar jag efter en vägghylla som passar till.

En showtrappa till pelargoner under taket och vädersträck mot öst gillas av dem.







3 kommentarer:

  1. En showtrappa vill jag också ha!
    Har du köpt den eller tillverkat själv?
    Undrar om jag kan fixa nåt sånt...Det kräver för mycket" mut2 för att min man skall göra det...nu när han skaffat sina egna intresse...;) ...enduro och allt omkring motorcykeln.
    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  2. Oh, Anja vad ljuvligt! Nu känns det som om jag varit hos dig på riktigt, nästan! Väldigt imponerande trädgård! Tack för att jag fick komma på besök! :) Mia

    SvaraRadera
  3. Supert, vackert. Nu har jag njutit mig genom den sista kvarten med en härlig vandring genom dina hagerum :)

    SvaraRadera